Tuesday, October 18, 2011

Si kecil merintih


Ibu...







Ibu...






Ibu...










Ibu,
Kenapa kau sanggup membiarkan diriku sendiri bertemankan semut-semut kecil di seluruh badan ku?



Ibu,
Kenapa kau sanggup membuang aku di tempat gelap yang penuh sampah sarap?



Ibu,
Kenapa kau sanggup membiarkan diriku yang tidak berdaya lemas ditenggelami air longkang yang busuk? 



Ibu,
Kenapa kau sanggup membuang aku dari tempat tinggi sedangkan engkau tahu aku pasti terbunuh pabila terhempap ke bawah?



Ibu........................
Kenapa kau sanggup mengelar aku dengan pisau yang tajam sedangkan aku memerlukan tanganmu untuk membelai aku?












Ibu...







Apa salah ku ibu?

Aku tidak mengerti...

Selama 9 bulan aku berada dalam perutmu menanti untuk melihat 

ibuku


tetapi...

kenapa aku diperlakukan sedemikian rupa?

Apa salah ku ibu?




Kenapa?

Tidakkah rasa sedikitpun belas kasihan terhadap diriku ini?

Tidakkah ibu merasa terharu pabila melihat ku?

Malukah ibu dengan kelahiran ku?

Apa salah ku?

Aku baru sahaja melihat dunia

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.

"Wahai anak kecil, damailah kau di sana kerana tempat mu pasti di syurga"
Itu janji Allah kepada kamu yang dianiaya 
tenanglah kamu di sana



"Wahai pasangan-pasangan di luar sana.  Berfikirlah sebelum melakukan perkara terkutuk"
Ingatlah sedap 5 minit hanya membawa seksa seumur hidup
Sedarlah jika kamu telah membunuh atau membuang janin dari darah kamu sendiri
Hidup kamu tidak tenteram seumur hidup
Kamu telah MEMBUNUH satu nyawa!



Tidakkah mereka ini harus dibelai , dimanja dan disayangi oleh insan yang bergelar
'ibu'


Ya Allah,
Semoga anak ku dijauhi dari perkara-perkara kejahatan di dunia akhir zaman ini.
amin.








0 orang jalan-jalan di blog:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...